Biraz gecikmeli olarak ben de pembelerimin fotoğraflarını ekleyebildim. Nisan ayının sonlarına doğru ektiğim 19 tohumdan 13 tanesi çimlendi. Şimdiye kadar pek sorun yaşamadık, yalnızca ufak saksılara ektiklerim daha hızlı büyürken, yumurta kabına ektiklerim oldukça küçük kaldı. Sanırım toprakları az geldi ve çok narin göründüklerinden ben yerlerini değiştirmeye cesaret edemedim.

Mayıs ortalarında Ankara havaları ılınmaya başladı ve onları evden bahçeye çıkardım, 3.-4.yapraklarını gösterenleri sizlerden öğrendiklerimi uygulayarak şaşırttım. Ufak kalanları şaşırtmaya cesaret edemedim, henüz ufak saksılarında duruyorlar.

Fotoğraflar çok yeni değil, fideler şu anda resimde göründüklerinin iki katı yaprağa ve boya sahip. Hatta dün bir fideyi bahçedeki Ayaşlı kardeşlerinin yanına geçirdim. Bana gayet sağlıklı görünüyorlar, sadece ufaklıklar çok geride kaldı ve biraz da güçsüz gibiler. Onları güçlendirebilmek için tavsiyeleriniz olursa çok sevinirim.


Bunlar 16 Mayıs'ta çekildi. Şimdi boyları yaklaşık bunun iki katı.


Bunlar minik kalanlar..Şu anda 4. yaprakları da gelişti ama yine de diğerlerine göre oldukça küçükler.

Wednesday, May 27, 2009

Tavsiyeleriniz

2 comments:

  1. ellerinize sağlık. yumurta viyollerinde fidecikler varsa hemen onları saksılara alın. bu yumurta viyollerini kim uydurdu bilmiyorum ama zavallı fideler pek cansız oluyorlar o kaplarda. şimdi tamamı daha fazla toprağa kavuştuklarına göre gelişmeleri olumlu yönde olacaktır.sulamayı pek fazla yapmadan (ben ortalama haftada iki kez sulama yapıyorum )ve hep akşam ya da sabah erken saatte su vermek gerek. bu konuda birol bey'i takip etmekte fayda var.http://pdabketenci.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. haftada iki kez sulama yapıyorum derken düzeltme yapayım hemen. mutlaka toprağın nemine bakıp ihtiyacı varsa o da az miktarda su veriyorum. öğlen sıcak saatlerde kıvrılan yapraklar susuzluk göstergesi gibi olsa da akşam saatlerinde ya da sabahleyin o yaprakların normale döndüklerini görünce suya ihtiyaçları yok diyerek su vermiyorum.

    ReplyDelete